Op 10 december 2020 legt het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat het saneringsplan voor geluid spoor ter inzage. Dit plan is onderdeel van het Meerjarenprogramma Geluidsanering (MJPG). Omwonenden kunnen dan het plan inzien en eventueel een zienswijze indienen. Lees meer over Saneringsplan MJPG spoor ter inzage
Het was een lang gekoesterde wens van de bewoners van Vught-Zuid, specifiek de wijk Klein Brabant. Kon er iets gedaan worden aan de geluidshinder van het spoor? Gemeente Vught en ProRail zijn in gesprek gegaan om te kijken of aanvullende maatregelen mogelijk zijn. Lees meer over Een hoger geluidsscherm en raildempers voor Vught-Zuid
Met raildempers en hogere geluidschermen wordt het geluidsniveau op de woningen langs het spoor in Vught Noord teruggebracht tot 60 dB. Dat is ruimschoots onder het geluidsproductieplafond (GPP)* dat voor Vught Noord geldt. Lees meer over Extra geluidmaatregelen Vught Noord
Van 3 juni tot en met 15 juli 2020 legt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat het Tracébesluit (TB) en de Nota van Antwoord (NvA) voor het traject tussen Meteren en Boxtel ter inzage. Lees meer over Tracébesluit PHS Meteren-Boxtel vanaf 3 juni 2020 ter inzage
U weet het: het spoor in Vught wordt voor een deel verdiept. Wat er allemaal verandert aan het spoor is uitgewerkt in een Tracébesluit (TB). In april meldden we al dat het TB en de bijbehorende Nota van Antwoord (NvA) vermoedelijk deze zomer ter inzage liggen. Lees meer over Tracébesluit spoorplan binnenkort ter inzage
De rijksweg N65 gaat bij Vught onder het spoor door. Straks, als het spoor wordt verdiept, draaien we de zaak om. Dan verdwijnt het spoorviaduct. De N65 gaat dan over het (verdiepte) spoor heen. Tijdens de bouw van deze ‘omkering’ zou de N65 zo’n acht maanden afgesloten worden voor het doorgaand verkeer. Lees meer over N65 blijft open
Wat zijn de effecten als goederentreinen minder hard rijden in de nachtelijke uren? Maandag 23 december start een praktijkproef op de A2-spoorcorridor tussen Meteren en Boxtel. Een deel van de goederentreinen past dan de snelheid aan tussen 01.00 en 05.00 uur. Lees meer over Praktijkproef langzaam rijdende goederentreinen van start
Op 13 november publiceerde het Brabants Dagblad een artikel over de toekomstige investeringen die ProRail in het spoor wenst te doen. In dit artikel stond dat er tussen Utrecht en Eindhoven vier sporen komen. Deze zin geeft ten onrechte het beeld dat er vier sporen over het hele traject Utrecht-Eindhoven komen. Lees meer over Vier sporen in Vught-Noord, niet heel Vught
Stikstof is op dit moment landelijk volop in het nieuws. De Raad van State (RvS) besloot afgelopen voorjaar dat de Nederlandse stikstofaanpak (het Programma Aanpak Stikstof – PAS) niet voldoet aan de Europese richtlijnen. Lees meer over PHS Meteren-Boxtel, stikstof en het Tracébesluit
Het Programma Aanpak Stikstof (PAS) is elke dag in het nieuws. De rechter oordeelt dat het PAS de natuur onvoldoende beschermt tegen de uitstoot van stikstof. Dat moet beter. Lees meer over VUGHT, HET SPOOR, DE N65 EN ‘PAS’
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.